HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Lelki tényezők: az ellenfél lenézése

2008.01.12. 19:26 Bumika

A negyedik fordulóban egy számomra ismeretlen ellenfél ellen kellő komolysággal foglaltam helyet. Ez a komolyság a második vagy a harmadik lépésig tartott és helyét onnan kezdve az értetlenség és a parti felületes kezelése vette át. Valahogy így kezdődött a játszma (sajnos a játszmalap a partit követően a kukában landolt, így nem tudom pontosan rekonstruálni)

1.e4 e5 2.Hc3 Hc6 3.Fc4 Fd6 (de az is lehet, hogy 2. ... Hf6 3.Fc4 Fd6 vagy éppen 2. ... Fd6).

Nem tudom, ki hogy van vele, de engem ez a Fd6 önkorlátozó lépés felidegesített. Ha esetleg az ellenfelem elnéz egy tisztet nem lett volna semmi gond, magam is megtettem többször, és gyakran nyertem is utána. Az elnézés az belefért volna, de egy ilyen "nyilvánvaló" fejlődésellenes lépés az Úttörő Olimpia országos döntőjében, ahol a megyék két, Budapest és a rendező megye 4 legjobb úttörő játékosa van jelen, felháborított. :)

Húsz lépéspáron belül kész voltam. Ekkor sikerült minimálisan összekapnom magam, és egy nem teljesen korrekt, de nem könnyen áttekinthető tisztáldozat mellé döntetlen ajánlatot is mellékeltem. Ez hatásos volt, én meg elsiettem a szállás felé kipanaszolni magamból szerencsétlen sorsolásomat (valójában gyenge játékomat).

Talán ha itt levonom a tanulságokat (gyengébb ellenfél ellen is teljes erőbedobással kell játszani illetve egy furcsa lépés a partner részéről még nem jelent automatikusan győzelmet), akkor jobban kezelem két évvel később egy mesterjelölt (későbbi csapattársam) elleni megdöbbentően hasonló, de korántsem "elszúrt" szituációt:

1.e4 e5 2.d4 exd4 3.c3 dxc3 4.Fc4 Hf6 5.Hxc3 Hc6 6.Hf3 Fd6 (az e5 gyalog hiányzik, tehát nem korlátozza a futó hatókörét). Itt se kellett sok, és csendben három gyalog hátrányra tettem szert: 7.e5?? Hxe5 8.Hxe5 Fxe5 9.0-0 0-0 10.Fg5 c6 11.Be1 d6 12.Fxf6 Vxf6 13.Be3??  Fxh2+? (Vf4! erősebb)  14.Kxh2 Vh4+ 15.Kg1 Vxc4 16.He4 Fe6 17.Vh5 (na még egy trükk a végére...) Bad8?? (és fekete belelépett a csapdába)

18.Hf6+!! gxf6 19.Bg3+ Kh8 20.Vh6 Fg4 21.Vxf6+ Kg8 22.Vg5+ és sötét az elkerülhetetlen matt vagy vezérvesztés láttán feladta.

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr77294865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása