HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Lelki tényezők: "Hátha az ellenfél nem látja meg..."

2008.02.14. 18:54 Bumika

Az 5. fordulóban világossal, Sipos Attila ellen előnyösebb pozíciót harcoltam ki a bécsi megnyitásban.


Sötét huszárja ütésben áll, amelyet könnyen háríthatna a Hh6 lépéssel. Ehelyett azonban anyagi hátrányra vezető folytatást választott ellenfelem.

26. ...   Fxf5??
27.exf5 Kg8 (Most már nincs Hh6, mert Vg6 mattol!)

28.He2  Bg7
29.hxg4 hxg4+
30.Kg1  Bh3

31.Vf2? (31.gxh3! gxh3 32.Kh2 Bxg3 33.Hxg3 simán nyert volna.)
31. ...  g3


Kellemetlen szituációba kerültem. Úgy értékeltem, hogy 32.Hxg3 Bhxg3 33.Be3 Bxg2+ 34.Vxg2 Bxg2+ 35.Kxg2 cxb4 után elveszítem a partit (egyértelmű, hogy a remiért kell küzdenem, de a két bástya ha összefog, megszorongathatta volna sötétet), ugyanakkor láttam azt is, hogy 32.Vf3 lépésre sötét rendelkezésére áll egy hat lépésből álló, típus mattkombináció. Bár tudtam, hogy ellenfelem jó taktikus, talán az elmúlt éjszakai alvatlanságom miatt mégis az utóbbi lépést választottam.

32.Vf3?? Bh1+!!

és a játszmát feladtam.

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr97339434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása