HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Oktatás: támadás az önként felszakított királyállás ellen

2008.02.09. 09:35 Bumika

Az utolsó 3 fordulóban két és fél pontot szerezve végül ötven százalék fölött teljesítettem.

Az Úttörő Olimpia megyei döntője következett, amelyen egy korai taktikai döntetlen miatt izgalmassá tettem továbbjutásomat. Ebben az évben már Seres Lajos volt a verseny esélyese, a második helyre pedig nekem volt a legnagyobb sanszom. Az előző évben Veres Józsi volt a harmadik, Gál Sanyit pedig újfent legyőztem ezen a versenyen, így előbbire koncentráltam és az 5. fordulóban egymás elleni gyors döntetlennel próbáltam előnyöm megtartani. Csakhogy Lajostól kikaptam korábban, így az 5. forduló után 1,5 pont veszteségem volt, Sanyinak pedig csak az ellenem vesztett játszmából származó 1 pont hiányzott a 4. kört követően. Az 5. fordulóban Lajos elen játszott, és egy anyagilag egyenlő, azonos színű futóvégjátékban jó esélye volt a remire. Lajos - akinek csak 0,5 pont minusza volt - nem hagyta magát és hosszú csatában begyűjtötte a teljes pontot, így egy utolsó fordulóbeli győzelemmel biztosítottam továbbjutásomat. Szükség is volt rá, mert Gál Sanyi az utolsó fordulóban legyőzte Veres Józsit és holtverseny esetén Ő jutott volna tovább.

Ezt a versenyt követte legborzalmasabb sakkszereplésem, az 1987-es megyei ifjúsági bajnokságon. Három év után újból elértem, hogy egy versenyen erőnyerő legyek, két győzelmem olyan ellenfelek ellen értem el, akikkel szembeni összmérlegem 5 győzelem 1 döntetlen mellett, és minden potenciális riválisomtól plusz egy gyengébb sakktársamtól kikaptam.

Ez a verseny volt a főpróba a - korom miatt számomra utolsó - Úttörő Olimpia országos döntője előtt. Szerencsére az Úttörő Olimpiára már jobb formába lendültem. Bár Lajostól kikaptam az első fordulóban, a 4. kör után már előtte álltam, mivel az Ő 3 remijére, 3 győzelemmel válaszoltam. Ezek egyikében, Gombócz Zsolt ellen, sötéttel a következő állásom jött létre:


16. ...  Ha5!
17.b3   Be6
18.c4? (Hiba, mert felszakítja világos királyállását és a d-vonal nyitásával megnöveli sötét hatóerejét, továbbá gyengíti világos centrumát.)

18. ...   Hc6!
19.cxd5 Fa3+
20.Kd1? (Szerencsésebb lett volna a sarok fele menekülni.)

20. ...   Fb4!
21.Hc3  Fxc3
22.Vxc3 Bxd5
23.Hc2  Hh4

24.g3 Hf5 25.Ff4? (Sötét már nyerve áll, de ez meggyorsítja a véget.) Hfxd4 26.Vc4 He2+ 27.Fd2 Vd8 (27. ... Vb2! még erősebb) és világos feladta.

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr90332120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása