HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Oktatás: motívumok megjegyzésének haszna

2008.03.01. 20:07 Bumika

Füzesabonyban rendezték a Heves Grand Prix következő versenyét. Az első nap - mondhatnánk, hogy szokás szerint - csapnivalóan sikerült. Vereség egy mesterjelölt, majd döntetlen egy harmadosztályú minősítésű ellenféllel szemben. A második nap viszont kiemelkedő teljesítménnyel rukkoltam ki, mind a három játszmám megnyertem.

A péntek-szombat-vasárnapi lebonyolítás miatt nem nehéz kitalálni, hogy ez a nap szombatra esett, és akkoriban szombatonként megtalálható volt a sakkrovat a járatott napilapban. A közölt játszmát április 10-én váltotta Garry Kaszparov világbajnok, Mihail Tal ex-világbajnok ellen. Reggeli előtt átfutottam a cikket, és annyit jegyeztem meg belőle, hogy Kaszparov huszárja a g1 mezőről kiindulva e2-g3-h5-ön keresztül ugrálva végül g7-en áldozza fel magát. Ezzel a sakkfoszlánnyal indultam Füzesabonyba a 3. fordulóra, amelyben világossal egy harmadosztályú ellenféllel szemben kellett valami biztatót produkálnom.

1.e4 Hc6 2.d4 e6 3.Hc3 Fb4 4.Hf3 d5 (Nicsak, ilyesmit én szoktam sötéttel játszani.) 5.e5 Hge7 6.Fg5 a6 7.Fd3 Vd7 8.0-0 Hg6 9.He2 (Valahogy természetesnek tűnt, hogy e2-re viszem a huszáromat.) Fe7 10.Fxe7 Hcxe7 11.Vd2 b5 12.Hg3 Fb7 13.a4 Bc8 14.axb5 axb5 15.Ba5 c6 16.Hh5 (Jó lenne eldönteni, hogy a vezér- vagy a királyszárnyon támadok.) 0-0


17.Hf6+!! (Ez a huszár b1-ről indult, majd c3-e2-g3-h5-ön keresztül jutott el az f6 mezőn történő feláldozásáig.)

17. ...   gxf6
18.exf6 Kh8? (Azonnal veszít, de világos már nyerve áll az e7 huszár szerencsétlen helyzete /csak f5-re tud lépni/ miatt. 18. ... Vd8 19.g4! Hf5 20.gxf5 exf5 21.Vg5! +-)

19.Vh6  Bg8 (vagy 19. ... Hf5 20.Fxf5 Bg8 21.Hg5 Hf8 22.Fxh7 Bxg5 23.Fg6+ Kg8 24.Vg7#)

20.Hg5  és a védhetetlen matt miatt sötét feladta.

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr19361108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása