HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Lelki tényezők: ha megcsap a győzelem szele

2007.12.23. 16:38 Bumika

Az 1985-ös évet furcsa mód 10-zel magasabb (1540) Élő pontszámmal kezdtem el. Akkoriban évente változtak a nemzeti pontszámok, így egy fejlődőképes kezdő, a magas pontszorzónak és sok versenynek köszönhetően temérdek Élő pontszámot gyűjthetett össze.

Újból eljutottam az Úttörő Olimpia megyei döntőjébe, ahol ezúttal négy győzelmet arattam két vereség mellett. A két továbbjutótól - értelemszerűen az első két helyezettől - kaptam ki. Horváth Zoli ellen egy évvel korábban még nyertem, ezt követően viszont még kb. fél tucat vereséget szedtem össze Tőle, a legrosszabb egymáselleni eredményt produkálva ezzel. Gál Peti ellen viszont pont fordított volt a mérlegem, egyetlen vereségem ezen a versenyen gyűjtöttem be.

A megyei ifjúsági bajnokságon, játékomon egyértelműen látszódott a fejlődés. Több magasabb minősítésű ellenfelet is megszorongattam, ettől függetlenül az eredményem az Élő pontszámok közti különbséget tükrözte. A magasabb pontszámúak ellen kikaptam, az alacsonyabb pontszámúakat legyőztem. Így végül 5 győzelemmel, 4 vereség mellett viszonylag sok Élőt kasszíroztam.

A legnagyobb tanulságot a verseny legmagasabb Élő pontszámú (2020!) versenyzője elleni partim tartogatta.

Ellenfelem utolsó lépése Ba7-a2 volt, így hárítva egy kettős támadást. Mindazonáltal belelépett egy felfedett támadásba, ezért gyorsan döntetlent ajánlott. A csekélynek nem nevezhető 480 Élő pontszám különbség ellenére vérszemet kaptam, és gondolkodás nélkül elutasítottam az ajánlatot. Az állás ugyan nyerhető feketével, de egy harmadosztályú számára nem triviális a győzelem kivívása.

21. ...    d4
22. Fa3  Fxa2
23. Fxb4 dxc3
24. Fxf8 Fb3?? (hiba, Vb2!! nyert volna)
25. Vxc3 Kxf8
26. Bb1  Bd8
27. Hd4         (a b3 futó végleg elveszett)

majd világos érvényesítette gyalogelőnyét.
Ennek a játszmának a legfontosabb tanulsága: Ne hagyjuk, hogy a győzelem érzete a gondolkodásunk gátjává váljon. Ilyen szituációban érdemes a táblától felállni, sétálni egy keveset, majd visszaülve minden lehetőséget elemezve dönteni a folytatásról.

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr47273402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása