HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Sportszerű játék: lépésünkért vállaljuk a felelősséget

2007.12.24. 12:03 Bumika

Az 1985-ös Tarantella Kupa 7. fordulójában sorsoltak össze a későbbi második helyezettel. Kobulniczky Tamás ugyan hozzám hasonlóan harmadosztályú minősítéssel rendelkezett, valójában már elsőosztályúnak megfelelő játékereje volt. Óriási csatában sikerült remire mentenem egy hátrányosabb pozíciót, azonban egyik cselekedetemre nem lehetek büszke.

Tamás a játszma elején nem sokat ült a tábla mellett, gyakorlatilag minden lépése után felállt és sétálni ment.

Ez történt azután is, hogy c6-tal centrumot robbantott, rövid gondolkodás után hosszúra sáncoltam (0-0-0) és beütött d5-re (cxd5).

Meghúztam az előre tervezett Hxd5-öt, átütöttem az órát, feljegyeztem a lépést, ránéztem a táblára és egy pillanatra megállt bennem az ütő. Mivel még 0-0-0 előtt elképzeltem a követendő változatot, a c3-on álló huszár és a c6-on álló gyalog elfedte előlem a kötést, amelyet kihasználva most Hb3+ vezért nyer.

Mit lehet ilyenkor tenni? Nálam a reflexek működtek. Elképesztő gyorsasággal visszakerült a táblára a d5-ön álló sötét gyalog, a huszár visszaugrott c3-ra és a sakkórán megint az én gondolkodási időm fogyott.
Mit kellett volna tennem? Mindent helyben hagyni, megvárni a Hb3 sakkot, és feladni a játszmát. Megtett lépést soha nem veszünk vissza.

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr60274044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása