HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Szabályok ismerete: "Hátha az ellenfél nem ismeri..."

2007.12.21. 23:38 Bumika

1984-ben kezdtem el versenyszerűen sakkozni. Előtte csak családi körben gyakoroltam, így nem tudhattam mire leszek képes korosztályom versenyzői ellen. Az első valamirevaló megmérettetés az Úttörő Olimpia megyei döntője volt, amelyen három győzelem mellett két vereséget gyűjtöttem be, de biztató volt, hogy két, megyei szinten jegyzett játékost megvertem, a verseny első helyezettje ellen pedig nyerve álltam.

Következő versenyem a megyei ifjúsági bajnokság volt, amelyen úgy értem el 50 százalékot, hogy az egyik fordulóban erőnyerő voltam, és így játék nélkül kaptam pontot. A verseny pozitívumaként megemlítendő, hogy döntetlent értem el egy harmadosztályú minősítéssel rendelkező sakkozó ellen, és egy miniatűr játszmában legyőztem az előző bekezdésben említett verseny második helyezettjét. A verseny egyik érdekes tanulságát a 4. fordulóban váltott partim adta. Vesztett gyalog végjátékban a lépéskényszert áthidalandó olyan gondolat jutott eszembe, amelyet jobb lett volna azonnal törölni.

"Ellenfelem szintén minősítés nélküli sakkozó, talán nem is ismeri az en-passant ütést, így időt nyerhetek az a2-a4 lépéssel." Mondanom se kell, hogy kapásból bxa3-at húzott, és már nyújthattam is a kezem.

Habár ez az állás Kh4 után is vesztő, még mindig több esélyem lett volna megmenteni a partit azzal a folytatással. Sose gondoljuk azt, hogy az ellenfél nincs tisztában a sakkjáték szabályaival.

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr63271978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása