HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Oktatás: hibás számolás és sakkvakság

2008.01.05. 18:15 Bumika

Az Izsák Gyula elleni kihagyás rányomta bélyegét a hátralévő három fordulóra. Bár még mindig jól álltam a versenyben, nagy szükség lett volna a "stratégiámhoz" igazodó két és fél pontra. A 7. fodulóban Adrián Robi ellen gyermekded elnézéssel kerültem anyagi hátrányba, és vesztettem. A nyolcadikban - újból világossal - korán gyalogot nyertem Benkő nagymester fia, Dávid ellen, de a tisztek cseréje után, a huszár végjátékkal nem tudtam mit kezdeni és döntetlenre adtam a partit.

Az utolsó fordulóban megyei rangadóra került sor. Ezúttal feketével játszottam Seres Lajos ellen, és hátrányosabb pozicióban egy kiskombinációra szántam el magam.


20. ...    Hcxb4? (hibás számolás...)
21. axb4 Hxb4
22. Fa3?? (Lajos hitt a kombinációmban, és nem találta meg a nagyon erős 22.Fe4! lépést, mellyel reális nyerő esélyre tett volna szert)

22. ...    Vxc5
23. Vd2 ("Hoppá, gyenge az alapsorom, nehogy mattot kapjak" - suhant végig a gondolat fejemben, és teljesen elvette éleslátásomat. Nincs semmilyen alapsori gyengeség, hiszen egy esetleges Vd8+-ra visszahúzhatom a c5-ön álló vezéremet f8-ra. Csakhogy ezt nem láttam /sakkvakság/...)

23. ...    g6? (23. ... Fxf3! 24.Vd8+ Vf8 24.Vxf8 Bxf8 25.gxf3 Hxc2! 26.Fxf8 Fxh2+ 27.Kxh2 Kxf8 után világos nagyon nehéz helyzetben van) 24.Fxb4 Vxc2 25.Vxc2 Bxc2 26.Bd8+ Kg7 27.Bxb8 után hátrányosabb állásom végül elvesztettem.

Sok figurás állásban egy kiskombinációt is nagyon alaposan, többször átnézve kell számolni. A futó vonalból történő, támadó ellépését (22.Fe4) teljesen elnéztem, szerencsémre ellenfelem sem látta. A sakkvakság kapcsán pedig fontos, hogy utólag átgondoljuk, mi okozhatta azt, és tudatosítsuk az okot magunkban annak érdekében, hogy máskor ne forduljon elő hasonló eset.

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr66285954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása