HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Mélyvíz: amikor megkapod a bizonyítás lehetőségét

2007.12.31. 11:38 Bumika

Legalább egy éve egyesületi tagja voltam az Eger SE csapatának, édesapámmal jártam a bajnoki meccsekre (Ő játszott is), de csak nézőként aktivizáltam magam. Persze nem könnyű harmadosztályúként játéklehetőséghez jutni egy másodvonalbeli csapatban, azonban reméltem, hogy nem kell sokat várni első szereplésemre.

A bajnoki címre legesélyesebb klub otthonába, Miskolcra utaztunk, amikor kiderült, hogy egyik játékosunk nem tud eljönni a találkozóra. Persze logikus lenne azt képzelni, hogy ezek után engem ültetnek be az utolsó táblára, és persze a hiányzó játékos mögöttiek mind feljebb csúsznak. Ehhez képest a csapat egyik vezetője azt a megoldást támogatta, hogy csak tizenhárman üljünk le (akkoriban még 14 táblán folytak a küzdelmek) és hagyjuk üresen a miskolci Král Péter tábláját, mert Ő úgy is bárkit megverne azon a táblán (azt hiszem a negyediken játszott). Végül megkaptam a támogatást, de ez számomra azt is jelentette, hogy tudtam, ellenféltől függetlenül aznap nem kaphatok ki.

Indulási esélyeim nem voltak a legjobbak. Másodhúzóként (bár ez akkor épp nem volt rossz nekem) egy elsőosztályú ellen kellett az állást tartanom. Potom 410 Élő volt a különbség kettőnk között.

A francia védelmű partiban világos minimális pozícióelőnyre tett szert. Nem éreztem az e4 ponton bekövetkező csere veszélyét, ezért könnyelműen Ff4-et húztam.

15. ...     Ff4?
16. Fxe4 dxe4
17. Hfd2  Fxe3
18. Bxe3 Hb4
19. Hxe4 Hd5
20. Be1   Hf4
21. Bc1   Fc6
22. Hg5?! Vd8
23. Hxe6? Hxe6
24. Bxe6  Vd5? (Fxg2! közel egyenlő állással)
25. Bexc6? bxc6

és a megfelelő időben elhelyezett döntetlen ajánlatomat ellenfelem elfogadta. A játszma tartalmi része említésre sem méltó, de talán közvetít valamit a helyzetről. És a slusszpoént még nem is írtam le. Jagicza Pista - szintén feketével - szép partiban győzte le a "verhetetlennek" minősített Král Pétert, a csapat pedig 7-7-es döntetlennel távozott a bajnokesélyes otthonából.

Ebben az évben még egy esélyt kaptam a csapatbajnoki bizonyításra, de Peredy Feri, két vereséget követően, ezúttal legyőzött. Ezzel zárult 1985 és ezzel búcsúztatom 2007-et. Jövőre jöhet a többi év termése.

Boldog Új Évet!

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr44279904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása