HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Oktatás: a túlzott kockázatvállalás

2008.01.02. 20:43 Bumika

Taktikus stílusomat elsősorban nem a könnyen kiszámítható kiskombinációk, hanem a mélyebb elemzést igénylő áldozatok részben számlálásból, részben intuicióból történő megjátszása jellemzi. Néhány esetben az intuició teljesen elnyomta a józan ész által sugallt értékelést, erre mutatok mostani bejegyzésemben példát.

Az 1986-os év nagyon jól indult. Második felnőtt versenyemen a mai napig legjobb egyéni eredményemet produkáltam. A kezdet parádésan sikerült. Későbbi csapattársam, Seres Lajos (ma már nemzetközi nagymester) ellen vesztett állást megfordítva nyertem, majd a második fordulóban két korábbi vereség után mattoltam Bódi Tamást. A harmadik fordulóban újra szerencsém volt, mert ellenfelem egy típus tisztáldozatos nyerést hagyott ki ellenem, és utána már nem adtam esélyt Neki. Egy másodosztályú és két elsőosztályú ellenfél után már egy mesterjelölt várt rám, és elsőre ez a kihívás még meghaladta az erőmet.

Szerencsére a vereség nem tört le, sötéttel meglehetősen bátran kezeltem a partit a következő fordulóban egy másik mesterjelölt ellen.

11. ...     0-0-0?
12. dxc5  e5
13. fxe5  fxe5?!
14. Vxd5 Fh3
15. Ve4  Bg8
16. Bf2   Vd7
17. Ha3  Fh6
18. Fxh6 Hxh6
19. Fb5  Hg4
20. Bd2? Vxd2? (Ve7! közel egál)
21. Hxd2 Bxd2
22. Vf5+? Kb8 (fehér eltéved a bonyodalmakban)
23. Vxh7?? Bxg2+ (és vesztőt húz)
24. Kf1   Bf8+? (sötét is elfáradt, és kihagyja a fonalas mattot)

24. ... Hxh2+ 25.Ke1 Hf3+ 26.Kd1 (26.Kf1 Bh2+ 27.Vxh3 Bg1#) Bd2+ 27.Kc1 Bg1+ 28.Ff1 Bxf1#
A játszma egy váratlan fordulatot követően (lógó zászló mellett elfogtam a világos vezért) döntetlen eredménnyel végződött. Inkorrekt áldozataim miatt ellenfelem simán nyerhetett volna.

A következő fordulóban édesapámmal remiztem, majd az utolsó fordulóban kiegyenlítettem negatív mérlegem Gál Sanyi ellen, és így 7 fordulóból 5 ponttal a 3. helyen végeztem.

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr92282500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása