HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Oktatás: pontosan számolj, ha kombinálsz!

2007.12.27. 19:10 Bumika

1.e4-et először a 13 éven aluliak korosztályos bajnokságának elődöntőjén próbálhattam ki élesben. Rögtön az első fordulóban a Morra-csel került terítékre. A megjátszott változatot máskor elemzem, most a játszma fordulópontját mutatom be.


Vélhetően, harmadosztályú minősítés birtokában bárki képes megtalálni a nem túl bonyolult, győzelemhez vezető utat.

18. Bxc8+! Bxc8
19. Fxd7+  Ke7
20. Fxc8    Bxc8

és világos tisztelőnyével könnyen nyerne... Ezt a folytatást én is láttam, de felületesen számláltam a leütött bábokat, és azt hittem, hogy a kombináció végén megmarad az anyagi egyensúly. Pár évvel később egy erős ellenféllel játszva (2395 volt az Élő pontszáma, ma már nemzetközi nagymester) mindketten hasonló sakkvakságba estünk. Akkor a kombináció kulcslépése után döntetlent ajánlottam abban a hiszemben, hogy vélt gyalogelőnyöm kellően meggyőző erejű, ellenfelem pedig elfogadta, mert gyaloghátrányt kalkulált. A partit követő elemzés során derült ki számunkra, hogy csak visszanyertem volna a megnyitásban áldozott gyalogost.

Visszatérve jelen partihoz: a rossz számolás következményeként elvetettem a tisztnyerő kombináció megvalósítását, majd további gyenge játékkal elvesztettem a játszmát. Az ütéssorozattal járó kombinációk esetében sohase az érzékeitekre hagyatkozzatok, mindig számoljátok a tábláról lekerülő bábokat, és pontosan értékeljétek a kialakuló anyagi eloszlást.

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr18276606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása