HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Sportszerű játék: "Sohasem késő feladni!" vs. "Meddig illik húzni?"

2007.12.23. 21:31 Bumika

1985-ben részt vettem a Szabad Föld Kupa ifjúsági versenyében, amely valószínűleg a megyei ifjúsági bajnokság és a Tarantella Kupa közti időszakban került megrendezésre. Szinte csak homályos emlékeim vannak erről a versenyről, de arra még tisztán emlékszem, hogy Sinka Pista (Jászberény) nyerte, Gál Peti pedig velem azonos pontszámmal végzett a 3. helyen (nekem a 4. hely jutott).

Következő versenyem a Tarantella Kupa volt. Első igazán sikeresnek nevezhető egyéni szereplésem kötődik ehhez a versenyhez, mivel egy másod- és egy elsőosztályú minősítéssel rendelkező ellenfelet is megelőzve végeztem a 3. helyen. Utóbbi ellen döntetlent értem el (az ifjúsági bajnokságon simán kikaptam Tőle), előbbivel váltott partim pedig egy érdekes illemkérdést vet fel.

Emlékeim szerint 1-1 órás partikat játszottunk, és a második fordulóban negyedórás késéssel tudtam csak helyet foglalni. Ráadásul világossal játszva általam ismeretlen területre tévedtem: 1.d4 d5 2.Hf3 e6 3.c4 c6 4.Hc3 Hf6 5.Fg5 Hbd7 6.e3 Va5 (Cambridge-Springs-i védelem). Persze igyekeztem gyorsan lépkedni, így pár lépésen belül egyszerűen elnéztem egy tisztet.

7. Fd3?  dxc4
8. Fxc4  He4 (c3-at védeni kellene?)

Lásd a diagrammot.

9. Vc2?? Hxg5

Komikus pillanat: amikor a huszár g5-re lépett, nem néztem még oda, de már tudtam, hogy elszúrtam valamit. Vajon mit illik ilyen helyzetben tenni?

Tények: Ellenfelemnek van egy tisztelőnye és semmilyen ellenértékem nincs érte. Ellenfelem Élő pontszáma 160-nal magasabb, mint az enyém. Sohasem késő feladni. :)

Mai fejjel, velem egyező játékerejű sakkozó (mesterjelölt) ellen nem folytatnám a partit, mert biztos lennék a végkimenetelben. Azt gondolom - és az eredmény igazolt is -, hogy ebben az esetben jó döntést hoztam, amikor a továbbjátszásra voksoltam. Ellenfelem kissé könnyelművé vált, és minden negatív előjel ellenére megfordítottam az állást, győzelemmel fejeztem be a partit.

Két fordulóval később e verseny első helyezettje szintén ezt a változatot játszotta meg ellenem, de felkészülve fogadtam, és 7. Hd2-öt húztam. Más kérdés, hogy végül felülkerekedett.

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr98273650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása