HTML

Sakkjátszmáim elemzése

Időrendben bemutatott saját sakkjátszmáim elemzése Célközönség: kezdőktől mesterjelölt minősítéssel rendelkezőkig bárki illetve azok, akik említésre kerülnek a bejegyzésekben

Utolsó kommentek

Friss topikok

Ajánlott blogok

Oktatás: néhány kiskombináció bemutatása

2007.12.30. 11:02 Bumika

1985 hozta el első felnőtt versenyen törénő részvételemet. Azokban az években élte fénykorát az Agria sakkfesztivál, melynek C csoportjában próbáltam szerencsét. Egy elsőosztályú, hét másodosztályú és egy harmadosztályú ellenfél ellen értem el 50 százalékot, mely a korábbi eredményeimmel összevetve egyértelművé tette, hogy megértem a másodosztályú minősítésre.

Erről a versenyről csak pillanatképeket érdemes bemutatnom. Az első két példában sikeresen valósítottam meg egy-egy nyerő kombinációt, míg a harmadik esetben kihagytam a győzelemhez vezető kulcslépést.


Sötéttel játszva nehéztisztjeimmel felvonultam a nyíltvonalon, már csak a védelmi falat kellene lerombolnom.

25. ...    Hc4+!!
26. bxc4 dxc4
27. Vxc4 Bxe3
28. Bxe3 Vxe3+
29. Ke1  Fxf4
30. Kf1   Vf3+ (Vh3+ pár lépéssel hamarabb mattol)

és világos feladta, mert a matt elkerülhetetlen.




Nyitott c-vonal, félig nyílt d-vonal, világos futó az a2-g8 átlón, gyaloghátrány (itt kettő is), nem emlékeztet ez a Morra-cselre? Sötét gyanutlan eprészését (Vxb2) példásan büntettem meg.

20. Fxf7+!! Kxf7
21. Vxg6+  Kf8
22. Bd2+ (Bxc6+ még erősebb lett volna)

vezért, majd a 43. lépés után játszmát nyert.






Sötéttel előnyösebb pozíciót értem el ellenfelem ellen. Világos óvatlanul g1-ről f1 vitte királyát, de a váratlanul kapott esélyt elszalasztottam és végül a partit is elvesztettem. A nyerés útja:

27. ...       Hf3!! (minimum döntő anyagi előnnyel)
28. gxf3?? Fh3+
29. Kg1     Be1+
30. Hf1     Bxf1 matt.

Szólj hozzá!

Címkék: sakk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakkjatszma.blog.hu/api/trackback/id/tr26278897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása